Sänk kostnaden med Kommunrapport.se och digitala publikationer
Kommunrapport.se sänker kostnaden för kommunerna, landstingens och kommunägda bolag, genom att förenkla administration och möjliggöra ett digitalt alternativ för produktion och distribution av information. Med en digital version av årsredovisningen, tidskriften eller informationsbroschyrer kan den tryckta upplagan reduceras.
Öka tillgänglighet för informationen
Internet används idag av de allra flesta för att söka och hitta information, både i arbetet och privat. Med Kommunrapport.se kan informationen publiceras direkt på webbplatsen och distribueras via e-post.
Bygg upp ett digitalt arkiv
Med de digitala publikationerna skapas ett sökbart arkiv av gamla publikationer. Användaren kan gå direkt från aktuell publikation tillbaka till tidigare utgåvor.
Värdefull statistik
De digitala publikationerna ger också värdefull uppföljning med statistik över hur många som har läst de olika publikationerna och vad användarna har läst. Vid e-postutskick kan även statistiken redovisas på individnivå.
Interaktivitet
Med Internet följer också fler möjligheter till interaktivitet. Formulär, animationer, film och ljud. Det går också att länka vidare från den digitala publikationen till webbplatser och e-postadresser.
Se exempel på hur den digitala publikationen fungerar här till höger >>
Förmånlig avgift
Eftersom dåvarande Svenska Kommunförbundet varit delaktig i utvecklingen av den digitala publikationen vill myPaper Sverige AB erbjuda Sveriges 290 kommuner, landsting och kommunägda bolag en förmånligt låg avgift för beställning av digitala publikationer.